24 Sep

Šta je HRONO ishrana?

Način ishrane je izuzetno bitan faktor za postizanje, održavanje i unapređenje dobrog zdravlja. Hrana je mnogo više od običnog zbira hranljivih i zaštitnih materija.  Iz hrane se dobija energija neophodna za odvijanje svih procesa u organizmu, elementi za izgradnju i regeneraciju tkiva, sastojci za biohemijske reakcije i odbranu organizma.

Osnove hrono ishrane

 

Mnogobrojna istraživanja potvrdila su da  narušenost prirodnog ritma zbog noćnog rada, malo sna, čestih promena vremenskih zona dovodi do umora a dugoročno vodi u ozbiljna oboljenja. Hronobiološki pristup u planiranju ishrane zasnovan je upravo na poštovanju prirodnog ritma smene dana  i noći (cirkadijalni ritam) i fiziološke promene hormonskog i enzimskog statusa u određenom vremenskom periodu tokom 24 časa.

Hrono ishrana predstavlja zdrav i vrlo jednostavan način ishrane.  Omogućava telu da iskoristi biološku vrednost hrane, dobije energiju a da pri tom stvori što manje štetnih materija što za rezultat ima zadovoljavajuće stanje uhranjenosti  kao i fizičko i psihičko blagostanje.

Naša iskustva u radu sa pacijentima su potvrdila da pravilnim kombinovanjem hrane, po hronobiološkim principima, može se na vrlo jednostavan način i bez mnogo odricanja unaprediti zdravlje, regulisati telesna težina, uravnotežiti nivo šećera u krvi, regulisati nivo holesterola u krvi i prevenirati mnogobrojna oboljenja.

Ishrana po hronobiološkom režimu može biti indikovana deci, trudnicama, sportistima i osobama svih starosnih dobi, kao i kod ljudi sa različitim metaboličkim poremećaja i patološkim stanjima gde se na osnovu konsultacije sa timom stručnjaka i testiranja (koja se sprovode u našem savetovalištu) određuje individualni režim ishrane.

Usvajanjem zdravih navika u ishrani, prvenstveno u smislu eliminacije prostih šećera, gaziranih i zaslađenih pića, pekarskih proizvoda sa margarinom, alkoholnih pića, industrijskih mesnih prerađevina, na dobrom ste putu da održavate dobro zdravlje.